Invicta/Frigro 1 bemachtigd kampioenschap!

Afgelopen zaterdag 3 juni stond er voor het 1e van Invicta/Frigro een wedstrijd op het programma met een mooi vooruitzicht. Bij een gelijkspel of winst kan de Pruttelpot-formatie het kampioenschap bemachtigen.

Deze wedstrijd werd gespeeld tegen Thrianta 1 in Hoogeveen. Speciaal voor deze wedstrijd was er een touringcar geregeld, zodat de spelers met alle supporters naar de wedstrijd konden afreizen!

Aan het eind van de middag klonk het startsignaal van de arbiter over het grasveld in Hoogeveen. De oranjehemden waren los, wetende dat het kampioenschap dichtbij is. Toch werd er door coach Johan aangegeven dat kampioenswedstrijden veelal niet soepel verlopen, daarom was het zaak voor de Pruttelpot-formatie om de kop erbij te houden, de tegenstander niet te onderschatten en het spel niet anders te spelen dan anders. Zo doende wist Invicta/Frigro de voorsprong op te pakken, waarbij Thrianta erg goed bij wist te blijven. Vanaf de stand van 4-5 wisten de oranjehemden een gaatje te slaan van drie punten voorsprong. Waarna er met een stand van 6-10 de rust in werd gegaan.

Na een de bespreking, onder het genot van een kopje ranje en wat fruit, betreedt Invicta/Frigro het zon overgoten grasveld weer. De ranja, het fruit en uiteraard de worden van coach Johan deden de spelers van Invicta/Frigro goed, want de voorsprong werd uitgebreid naar 8-14. Halverwege de tweede helft kwamen de oranjehemden in een dipje terecht. Waarbij er door veel slechte passes niet tot goede aanvallen kon worden gekomen. Hier wist Thrianta hun voordeel mee te doen, door de stand op een 12-14 te brengen. Beide ploegen wisten dat het alle kanten op kon, maar de Pruttelpot-formatie wist de wedstrijd zakelijk uit te spelen, met een eindstand van 15-18.

Dit betekent dat het 1e van Invicta/Frigro het kampioenschap heeft bemachtigd! Hierdoor zal de ploeg promoveren en volgend jaar op het veld repeteren in de overgangsklasse.

Dit kampioenschap is uiteraard gevierd! Het begon met een sfeervolle busreis terug naar Kollum. Vervolgens is met vele supporters en de spelers van de selectie gegeten in de kantine. Waarna er tot in de kleine uurtjes het kampioenschap is gevierd.

Al met al een erg mooie dag, waarbij we alle supporters erg willen bedanken voor hun aanmoediging en gezelligheid!

Volgende week, zaterdag 10 juni, zal Invicta/Frigro 1 de laatste thuiswedstrijd spelen tegen Udiros om 18:30 uur. Ook dan zijn alle supporters weer van harte welkom.