Invicta/Frigro 1 verslaat Udiros in de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen

Op deze zonnige zaterdag stond de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma tegen Udiros. Voor Invicta/Frigro 1 stond er niets meer op het spel, maar hadden natuurlijk wel als doel ongeslagen te blijven. Dit was niet onze 1e ontmoeting tegen de ploeg uit Nieuwehorne, inmiddels werd dit de 5e tegen elkaar.

Om 18.30 gaf scheidsrechter H. Brouwer het startsein.

In de voorgaande duels tegen Udiros, had de Pruttelpotformatie het vaak de eerste helft lastig waarna dit in de tweede helft beter ging. Ook in deze laatste thuiswedstrijd was dit het geval. Beide teams gingen gelijk op en wisten niet echt van elkaar los te komen. Het spel van de thuisploeg was af en toe wat slordig waardoor Udiros de kans kreeg om bij te blijven. Na een time-out van coach Johan ging dit beter. Er werd een klein gaatje van 4 gemaakt. Vlak voor rust wist Udiros er nog 8-5 van te maken.

In de pauze zei coach Johan dat we het wel vaker erg lastig hadden gehad in de eerste helft tegen Udiros. We hadden zelfs wel eens achter gestaan na een helft spelen. Aan ons de taak dit de tweede helft beter te doen. Verdedigend zat het wel redelijk goed, maar aanvallend waren er teveel één schot bal weg aanvallen. De rebound moest beter verzorgd worden en er moest beter worden nagedacht over de schoten die werden genomen.

Dit werd de tweede helft ook redelijk goed gedaan door de Pruttelpotformatie. Verdedigend bleven ze sterk en aanvallend werden er goede kansen genomen. Invicta/Frigro wist uit te lopen en met oog op de tijd wist Udiros dat ook deze vijfde wedstrijd tegen Invicta/Frigro niet gewonnen zou worden. Het spel van Udiros verslapte in de laatste minuten waardoor de ploeg uit Kollum nog een aantal doelpunten wist te scoren. Ook vedette Uulco Hoekstra wist nog een mooi doelpunt te maken. De score werd uiteindelijk 17-9.

Volgende week zaterdag 17 juni staan dan alweer de allerlaatste veldwedstrijden voor de selectie van dit seizoen op de planning. Het tweede team van Invicta/Frigro speelt hun kampioenswedstrijd tegen Harich 3 in Harich, komt allen te zien en moedig  het 2e aan!

De wedstrijd van het eerste wordt gespeeld tegen WSS uit Oude Pekela om 17.30 uur.

Hopelijk zien we jullie allemaal weer om ons voor de laatste keer voor de zomerstop aan te moedigen.