Invicta/Frigro 2 - De Hoeve/Due Amici Fitness 3

Afgelopen zaterdag stond de eerste uitwedstrijd van dit zaalseizoen op het programma. Invicta/Frigro 2 moest het opnemen tegen De Hoeve/Due Amici Fitness 3. Vorige week werd er gewonnen van Elko met 27-7. Het doel was dus ook om in dezelfde flow door te gaan. Van tevoren wisten we dat dit een lastige pot zou worden, de ploeg uit Noordwolde wist vorige week 23 keer te scoren. Zaak was dus om goed druk te geven en geen domme fouten te maken.

Om 17.30 werd het startsein gegeven door de goed fluitende scheidsrechter, H. Sikkema. De eerste helft werden er aanvallend veel kansen gecreëerd. Kansen creëren alleen is niet genoeg, de ballen moeten ook door de korf vallen. Dit gebeurde de eerste helft té weinig. Verdedigend gaven we iets te weinig druk. De tegenpartij liet zien dat zij deze kansen wel konden benutten. Door een paar domme fouten, kreeg de Sterkenburg-formatie veel vrije ballen en strafworpen tegen. Dit resulteerde in een 10-5 ruststand.

Door een paar tactische wissels kwamen we de tweede helft beter in de wedstrijd. Door goed korf werk van de heren, konden de dames vaak aanleggen om te schieten. Eindelijk wisten we de korf te vinden. Het gaatje van 5 doelpunten werd al vrij snel omgebogen naar een gelijke stand. Waar het vertrouwen bij de oranjehemden steeds groter werd, werd het vertrouwen van de tegenpartij steeds minder. Invicta/Frigro wist 5 keer achter elkaar te scoren en wist de wedstrijd naar zich toe te trekken. Eindstand: 14-18!!

Volgende week spelen het eerste en het tweede beide uit tegen EKC 2000 uit Emmen. Hopelijk weten we dit goede spel door te zetten. Tot volgende week!!