EKC 2000 1 - Invicta/Frigro 1

Na dat de eerste wedstrijd van het 1ste team van de verenigingen Invicta en Frigro nipt verloren ging tegen Elko hadden we 2 weken om ons voor te bereiden op de eerste uit wedstrijd van het seizoen tegen EKC 2000 uit Emmen. Zei hadden al 2 wedstrijden gespeeld en wisten deze wedstrijden niet te winnen.  Nadat we in de middag om kwart voor 4 vertrokken waren richting Emmen om het 2de aan te moedigen, welke hun wedstrijd helaas verloren, was het aan de Pruttelpot formatie om, om 19 uur de eerste punten van het seizoen te behalen.

In het vroege begin van de wedstrijd was het nog wat aftasten en vielen er geen doelpunten. In de 7de minuut van de wedstrijd opende EKC de score. Waarna wij niet achter konden blijven en Wytze de score opende met een degelijke strafworp! Na 20 minuten nam het Friese team iets afstand van EKC door 2 doelpunten van Elisa die in totaal 4 ballen door de mand kreeg en vervolgens Sanne en Gerben die de score nog verder uitbouwden. Net voor rust stonden we 4-8 voor. Helaas vielen er nog een paar goals in de laatste minuten van de eerste helft en gingen de teams rusten met een stand van 7-9.

De goals tegen lieten ons niet van de wijs brengen en de oranje hemden gingen de 2de helft rustig verder met scoren en we liepen uit naar een voorsprong van 10-18. Op het einde werd EKC weer wat feller en dit leverde nog wat goals voor hun op. Eindstand 14-22 een degelijke overwinning en man of the match was Gerben met 7 doelpunten! Vol vertrouwen werken we toe naar de wedstrijd van volgende week tegen Harkema thuis om 17.10 in de Van der Bij-hal te Kollum!