Gitte pupil van de week

De pupil van deze week was Gitte Bijlsma. Gitte speelt in de D2 en krijgt trainen van Bart en Thomas en haar coaches zijn Weinyk en Thomas. Op het veld is de D2 kampioen geworden en daar gaan ze in de zaal natuurlijk weer voor. Ze zijn al goed op weg want de eerste zaalwedstrijd hebben ze vandaag gewonnen van Ldodk met 8-7. Gitte vind alles leuk aan korfbal, maar ze staat toch liever in de aanval dan in de verdediging. Ze vind het heel erg leuk om in de D2 te spelen het is een gezellig team en de trainers en coaches zijn ook erg leuk.

Nu even heel wat anders dan korfbal. Gitte woont met haar heit, mem en broer op de Zwanebloem in Kollum. Ze zit in groep zeven op de prins Bernhardschool en ze krijgt les van meester Lieuwe. Het is een hele leuke en grappige leraar en gelukkig niet streng. Gitte weet nog niet wat ze later worden wil dus dat is nog een verassing.

Dan gaan we nu terug naar de wedstrijd van het eerste. Gitte vond het spannend om pupil van de week te zijn maar ook heeeel leuk! Ze kende al wat spelers uit het eerste. Sijke kende ze omdat het haar trainer is geweest. Gitte voorspelde dat de stand 19-18 zou worden, deze voorspelling zat heel dicht in de buurt. De wedstrijd is geƫindigd in 17-17. Ze vond het spel van het eerste heel goed het ging heel erg snel.

Na de wedstrijd mocht Gitte 10 strafworpen nemen hier heeft ze 4 van gescoord, wat een hele goeie prestatie is!

Gitte we vonden het hartstikke leuk dat je pupil van de week wilde zijn en we hopen dat je het leuk hebt gevonden.

Groetjes De Jeugdcommissie