Sterk spelend Invicta/Frigro 1 paar maten te groot voor Thrianta 1

Afgelopen zaterdag 1 april stond de laatste thuiswedstrijd en tevens de laatste zaalwedstrijd op het programma voor de Pruttelpotformatie. Deze partij moest gespeeld worden tegen Thrianta 1. Uiteraard waren er ook weer pupillen van de week. Dat waren Jitske Raap en Bente Beerstra. Nadat zij een inloopbal hadden genomen, gaf scheidsrechter J.A. Schaafsma het startsein.

De Oranjehemden begonnen scherp aan de wedstrijd waardoor we na ongeveer 10 minuten een 6-2 voorsprong op het scorebord zagen staan. Dit gat werd in de laatste 10 minuten van de eerste helft nog flink uitgebreid doordat Invicta/Frigro de tegenstanders nog maar 1 maal lieten scoren. Zelf wist de ploeg uit Kollum/Gerkesklooster de korf nog 11 keer te vinden wat neerkomt op een ruststand van 17-3.

Ondanks dat de wedstrijd na één helft eigenlijk al wel gespeeld bleek te zijn, wilde de ploeg van Johan Boerema dit mooie spel, wat ze in de eerste helft hadden laten zien, doorzetten.

Het gat van de korf werd in de tweede helft echter wat minder gemakkelijk gevonden dan in de eerste helft. Thrianta wist wel vaker te scoren dan ze in de eerste helft deden. Ondanks dat won de Pruttelpotformatie de tweede helft met 9-5. Nu denkt u: hè 9+17 is helemaal geen 27. Dat klopt. De laatste goal moest nog even speciaal benoemd worden. Deze werd namelijk gemaakt door Mel Beiboer. Tellen we deze erbij op dan resulteert dit in een 27-8 overwinning van Invicta/Frigro. Een mooie eindstand voor de laatste competitiewedstrijd van het zaalseizoen.

Publiek weer hartelijk bedankt voor de steun. Aankomende zondag 9 april zal Invicta/Frigro oefenen tegen het nationale team van Suriname! Deze wedstrijd zal om 15:00 van start gaan in de van der Bij hal te Kollum. Ook dan is publiek weer van harte welkom!