Invicta/Frigro 1 wint overtuigend van EKC2000

Zaterdag 2 maart speelde de Pruttelpot-formatie om 17.10 tegen EKC 2000 1 in de Van der Bij hal te Kollum. Met de steun van onze supporters en de pupillen van de week Maud van der Molen en Ruben van Delden was het eerste team klaar voor de wedstrijd.

Het fluitsignaal klonk, de oranjehemden wisten al snel door een goal van Silva van der Laan en Alex Visser op 2-0 voorsprong te komen. EKC 2000 gaf hier antwoord op door de 2-1 te scoren, ze wisten echter na deze goal de korf een tijdje niet te vinden. Invicta/Frigro wist namelijk een gaatje van 7 te slaan met een stand van 8-1. We gingen de rust in met een stand van 10-3, een op zich mooie voorsprong, maar meer doelpunten hadden er in de eerste helft zeker in gezeten.

De tweede helft werd ingeluid door een inloopbal van Alex Visser. Na de stand 11-3 in het voordeel van de Pruttelpot-formatie, wist EKC 2000 vier doelpunten op rij te scoren. Hier had onze Jesse van Manen echter een antwoord op en scoorde met een afstandsschot de 12-7. Jenny Nicolai en Silva van der Laan wisten deze stand uit te breiden naar 14-7.

Hierna scoorde EKC 2000 nog 4 doelpunten tot het eindsignaal, bij Invicta/Frigro 1 konden de spelers nog 9 ballen door de mand krijgen.

Hiermee werd de wedstrijd beëindigd door het fluitsignaal van de scheids, de eindstand werd 23-11.

Alle supporters bedankt voor de steun! Volgende week spelen wij tegen Harkema 1 om 18.50 in de Fûgelkamp te Harkema.