De Parabool 5 – Invicta/Frigro 2

Op 22 september 2018 werd deze wedstrijd die tussen de nummer 4, de Parabool had 1 gewonnen en 1 verloren en de nummer 6 Invicta/Frigro 2. Wij hadden 1 verloren en 1 gelijk gespeeld.

De taak van coach werd ingevuld door Klaas Visser door afwezigheid van Geertje Krap. We hadden afgesproken dat we in de verdediging flink druk zouden geven met zijn allen om De Parabool weinig kansen te gunnen.

Rond kwart voor 5 ging er nog een onweersbui over het Zernike complex in Groningen. Gelukkig viel er geen regen uit en dit was een voorbode van het verloop van de wedstrijd voor Invicta/Frigro 2. De goden waren ons goed gezind!

De eerste helft werd er gerust met een 4-5 voorsprong voor het 2de dat gesponsord wordt door Vishandel Sterkenburg. Ik speelde mijn eerste wedstrijd sinds vorig seizoen en mocht direct mijn entree in de basis maken! Met nog maar 2 trainingen en de jetlag in de ‘’beulig’’ was ik gelukkig foutloos op de strafworpen.

Tijdens de pauze kregen we wat tips en tricks van de coach van de Nederlands Kampioen. In het verdedigingsvak hadden we veel moeite met het op gelijk komen van de heren. Hierdoor gingen de dames van De parabool kruizen en kregen zij veel kansen. Een geluk voor Invicta/Frigro was dat de Parabool niets met deze kansen deed. De 2de helft hebben we de tips van de coach uitgevoerd in de verdediging en werd er ook steeds makkelijker de korf gevonden. Sijke en Lieke scoorden voor het aanvalsvak en met nog 15 minuten te spelen kwam Rien er in. hij sleepte samen met Kelly die er 5 minuten voor tijd in kwam de overwinning over de streep met samen 3 goals! Rien had al een wedstrijd van hun eigen team de A1 gehad en toch wilde hij nog wel even mee naar Groningen! Bedankt Rien voor je steun, het wordt echt gewaardeerd!

De eindstand was 7-12 voor de Friezen en ook het 1ste had gewonnen dus een goede middag voor de selectie.

Ik heb weer genoten van het korfbalspelletje en het 2de heeft een getalenteerd team dus ik verwacht een mooi seizoen! Groeten Jorn