Invicta/Frigro 3 stelt orde op zaken in tweede helft

De voorbespreking

Invicta 3 had voor de wedstrijd een lastig probleem, de trainingspakken/shirts/broekjes/rokjes moesten worden gepast. Iedereen liep door elkaar, mensen pakten wat ze pakken konden en wisselden toch weer kleding uit. Het was onrust alom.  Conclusie: mooie shirts en pakken, de broekjes/rokjes waren wat te klein maar daar  wordt wat aan gedaan. Dit alles duurde een kwartier totdat een van de spelers zei :” Jongens en nu even serieus, we moeten zo wel een wedstrijd spelen”. Dat was de voorbespreking, ijzersterk en het leverde een dikke overwinning op terwijl dat de eerste helft niet zo leek.

De tegenstander

Invicta had te horen gekregen dat er een heel aantal spelers gestopt waren bij It Fean, dat is erg jammer want als buurtvereniging gun je dat elkaar niet. Invicta had verwacht dat de tegenstander dus met een aangevuld team zou komen. Dat was ook zo, maar Frigro was blij dat de gemiddelde leeftijd van de tegenstander misschien nog net  iets hoger lag dan de ploeg uit Kollum/Stroobos. De wedstrijd werd er daardoor helaas niet makkelijker op,  de tegenstander had ook routine en dat leverde soms grappige/ vreemde situaties op.

Deze wedstrijd is mede mogelijk gemaakt door :

Edward Hoen, de scheidsrechter van afgelopen zaterdag heeft de afgelopen weken 3 wedstrijden gefloten van onze vereniging voor de KNKV, als hij zaterdag niet had gefloten, had onze wedstrijd niet door kunnen gaan. Hij liet zelfs zijn eigen wedstrijd  schieten door ons te fluiten.  Onze dank is dan ook groot, het is echter erg jammer dat de bond het niet voor elkaar krijgt om scheidsrechters op wedstrijdniveau te laten fluiten.  Deze spelers op dit niveau betalen ook contributie en willen graag ook een scheidsrechter. Het is natuurlijk een probleem van ons allemaal, maar een boete uitdelen terwijl je twee dagen van te voren de wedstrijd pas krijgt toegewezen, is dat ideaal?  Terug naar de wedstrijd, daar doen we het tenslotte voor.

Grappige/vreemde situaties

Na 5 minuten was het al raak.  Het was soms duwen en trekken. Opmerking van een heer nadat hij behoorlijk wordt weggeduwd: “Als je zo wilt spelen, dan ga ik ook zo spelen. Dan wordt het hard en dat is niet fijn voor je “. Niet heel sportief zo’n opmerking maar ja als de tegenstander dit opwekt en zo uitdeelt, dan moet je wat. Wil je zo je sport beleven ? Nee, dat hoeft niet maar dat kan wel. En zo gebeurde het. Trots……. Nee….niet op jezelf, wel na de wedstrijd als je naar het scorebord kijkt.

Situatie 2 : Er wordt geduelleerd door de twee langste heren op het veld. De ene duwt de ander weg onder de korf. Een van de spelers krijgt gelijk van de scheids. De speler baalt maar heeft nog tijd om zijn tegenstander terug te pakken gelukkig. Even daarna staan deze beide heren weer samen onder de korf. De ene heer stapt met een bewuste actie vol op de tenen van de ander. De ander vraagt : “ Wat doe je nou ?” “Oh, ik moest je nog terugpakken van zonet”. Sportief? Nee, dat niet. Trots op hemzelf? Denk het niet. Na de wedstrijd…….

Wat sport niet in je losmaakt……

Scoreverloop

Alle Thiemen Pranger stond na jaren lang, alleen in een oranje pyjama te hebben geslapen,  nu eindelijk  weer in het veld met een echt oranje shirt met veel gevoelswaarde. Dat was een goed gevoel, vertelde hij later. En daar zijn de medespelers ook blij mee.  Invicta opende de score. Het werd daarna gelijk. It Fean kwam voor te staan. Het waaide wat en er werd slecht geschoten. Invicta kon wel vaker schieten in een aanval dan de tegenstander maar echt loskomen deden de oranjehemden niet. Dit resulteerde in een 4-4 russtand. In de rust werd er gezegd dat de wedstrijd alles behalve binnen was. De tweede helft was een andere wedstrijd. Invicta had de overhand en gooide het verdedigend dicht en de tegenstander raakte moe. Dat was duidelijk in het voordeel van de thuisploeg. De ploeg nam afstand en trok de wedstrijd naar zich toe. De vrouwen, Gerdien Kuipers, Anneke Plantinga en Bonita Bergsma, Klaske de Boer zorgden voor dit overwicht. Invicta won terecht met 12-6.