Invicta/Frigro 1 speelt gelijk tegen DWA/Argo 1

Afgelopen zaterdag stond er weer een belangrijke wedstrijd op het programma voor de Pruttelpot-formatie.

Invicta/Frigro maakt het onnodig spannend voor zichzelf door matige wedstrijden te spelen en geen punten te pakken. In de zaal speelden de oranjehemden zich in precies zo’n gevarenzone en verloren op dat moment dan ook van DWA/Argo.  Tijd voor revanche.

Invicta/Frigro weet wist voor ploeg hen te wachten stond. Iedereen wist dat de punten gepakt konden worden, maar dat dit niet vanzelf zou gaan en er voor gestreden moest worden.

De spelers van Invicta/Frigro stapten gefocust het veld in en begonnen aan de eerste helft. Helaas kwam de Pruttelpot-formatie vrij snel op een 2-0 achterstand. In de voorgaande wedstrijden was de achterstand in het begin groter, waardoor het lastig werd voor de oranjehemden om goed terug te komen. Het lukte Invicta/Frigro nu om op een kleine voorsprong te komen, echter wist DWA/Argo te zorgen voor een voorsprong van twee doelpunten. Nadat de wedstrijd een poosje stil had gelegen vanwege een blessure leken de oranjehemden vleugels te krijgen.  Invicta/Frigro kwam goed terug en zij gingen met een stand van 12-10 de kleedhokken in.

De afgelopen wedstrijden hadden  de spelers moeite met de start van beide helften. Telkens net niet scherp genoeg en daardoor zich zelf naar een achterstand werken. Ook was dit afgelopen zaterdag het geval, maar het gat was niet groot. De Pruttelpot-formatie bleef strijden voor de twee punten. Iedereen wist dat het kon en iedereen bleef vechten tot het eindsignaal. Invicta/Frigro kon in de laatste minuten op een kleine voorsprong komen waardoor de wedstrijd behoorlijk spannend werd. Natuurlijk zit het dan op het eind even tegen en krijgt DWA/Argo een strafworp mee. Met een einduitslag van 20-20 kan Invicta/Frigro tevreden zijn met een puntje, al voelde dit na het eindsignaal niet als iets waar je tevreden over zou moeten zijn.

De oranjehemden zullen in de competitie moeten vechten voor de punten. De spelers hebben laten zien dat zij dit kunnen en nemen dit mee naar de volgende wedstrijd.

Invicta/Frigro speelt op 12 mei om 16.00 uur  tegen It Fean/Boelenslaan in Boelenslaan.