Invicta/Frigro 1 - Pallas'08 1

Op zaterdag 21 april 2018 moest om 15:30 uur het eerste van de Invicta/Frigro formative aantreden tegen de Leeuwarders  van Pallas. Dit was de vierde confrontatie tussen deze twee ploegen. Tot nu toe stond het 1-2 voor Pallas als we kijken naar de overwinningen. De laaste wedstrijd werd gewonnen door Invicta/Frigro in Kollum.

Nu ook was Invicta/Frigro er op gebrand om de punten in Kollum te houden.

Aan het begin ging het erg gelijk op. Over en weer werd er gescoord en al vrij snel stond er een stand van 5-5 op het bord. Daarna was het Pallas die erg sterk in de afronding was. Ze liepen uit naar een 5-12 voorsprong. Pas toen weer kon Invicta/Frigro de draad weer oppakken en scoorden ze weer mee. Er werd gerust met een stand van 7-15.

Na de rust ging het erg gelijk op. Invicta/Frigro scoorde weer mee en de echte scherpte van de eerste helft bij Pallas was er ook af. Even leek Invicta/Frigro een comeback te gaan maken, maar helaas wist de ploeg uit Kollum dit niet door te zetten. De eindstand was uiteindelijk 13-21. Ondanks het erg mooie weer en de goede wedstrijdleiding van scheidsrechter Jonkers kon Invicta/Frigro er niet voor zorgen dat de punten in Kollum blijven.

Volgende week is DWA de tegenstander. In de zaal werd de laatste wedstrijd tegen DWA verloren door helaas een slechte wedstrijd van Invicta/Frigro. Nu moet dat anders en zullen ze alles geven om de punten thuis te houden.