Scheidsrechters in het zonnetje

Binnen onze vereniging zijn allemaal vrijwilligers bezig om de club draaiende te houden. Fantastisch! Er is alleen 1 categorie die we bij deze even extra willen bedanken en dat zijn onze scheidsrechters. Als je in een team speelt, heb je mensen om je heen. Als scheidsrechter sta je altijd alleen en dat geeft toch een extra “druk “. We zijn dan ook blij met de jeugdscheidsrechters die onze eigen club steunen door te fluiten. We hebben daarnaast ook een aantal scheidsrechters die voor de korfbalbond fluiten en alleen op pad gaan. Erg fijn.

Het is zo dat het aantal actieve scheidsrechters in regio Noord te laag is. Het is zelfs zo dat we op het veld hebben ervaren dat we regelmatig geen scheidsrechter hebben voor ons  tweede en derde die wedstrijdkorfbal spelen. Gelukkig zijn er dan scheidsrechters van onze eigen vereniging die dan klaar staan om ervoor te zorgen dat deze wedstrijden toch doorgang kunnen vinden.

Er zijn in regio noord 700 actieve scheidsrechters terwijl er 11.000 goed opgeleide scheidsrechters zijn. Dit geeft het probleem wel aan. Daarom moeten we passen op deze mensen. Wij,  als arbitrage commissie, hopen dat onze huidige scheidsrechters een steentje zullen bijdragen aan het doorgaan van alle wedstrijden. Daar hebben we alle vertrouwen in.

Daarnaast hopen we op nieuwe jonge scheidsrechters die veel kunnen gaan betekenen voor onze club!  Omdat we beseffen dat de jonge scheidsrechters ook kunnen kiezen voor een baantje willen we er een vergoeding tegenover zetten als mensen een aantal wedstrijden gaan fluiten voor onze club als onafhankelijke scheidsrechter. Maar hoe dat plan er precies komt uit te zien, dat zal u nog wel horen.

We zijn de mensen die fluiten voor onze club erg dankbaar! Het is de “Week van de scheidsrechter “en daarom bij deze een woord van dank.

Met vriendelijke groet,

De arbitrage commissie