Invicta/Frigro 1 verliest na wederom spannende pot tegen de Granaet 1

Zaterdag 16 april stond de tweede promotiewedstrijd op het programma. De vorige wedstrijd werd gelijkgespeeld dus dit was de allesbeslissende pot. Voor het tweede stond handhaving op het spel en moesten deze wedstrijd met minimaal 2 punten verschil winnen.  Dit deden ze ruim met een score van 23-8 en zijn dus zeker van een plekje in de reserve tweede klasse volgend seizoen.

Er waren deze avond twee pupillen van de week: Thea Lien Bosma en Roan van der Meer.

Om 20.15 gaf de heer A.R. Dalmolen het startsignaal. De score werd geopend door de Pruttelpotformatie, maar de ploeg uit Dokkum wist daarna ook snel op papier te komen. De wedstrijd ging de hele tijd gelijk op. Geen van beide teams wist een gat te slaan en de stand na één gespeelde helft was dan ook 14-13 in het voordeel van de Invictenaren.

Na rust gingen beide teams vrolijk door met scoren, waardoor het een erg spannende wedstrijd werd. Tot een paar minuten voor het eind stond Invicta/Frigro nog altijd aan de goede kant van de score. Tot een score van 22-22. In de laatste minuten werden er nog twee doelpunten gemaakt door de Granaet waar zij de wedstrijd mee naar zich toe trokken. De eindstand was 22-24, een verdiende overwinning voor de ploeg uit Dokkum.

In een bomvolle van der Bij hal werd er gestreden tot het eind door beide teams. Het vele publiek wat aanwezig was wordt hartelijk bedankt! Aan jullie support heeft het zeker niet gelegen.

Aankomende zaterdag speelt Invicta/Frigro alweer de eerste competitiewedstrijd op het veld. Deze wordt gespeeld tegen DTL 1 in Hantum.