Invicta/Frigro wint op basis van een goede eerste helft van DTS

Onder herfstachtige weersomstandigheden stond op zaterdag 31 oktober 2021 de wedstrijd Invicta/Frigro 1 - DTS 1 op het programma op sportpark Baensein in Kollum. Dit betekende de laatste veldwedstrijd voor het begin van het zaalseizoen. Coach Johan maakte de spelers erop attent dat de vorige twee wedstrijden tegen DTS verloren werden. Het was zaak om scherp aan de wedstrijd te beginnen.

Om 16.00 uur floot scheidsrechter De Jong voor de start van de wedstrijd. De oranjehemden gingen voortvarend van start. Door middel van voornamelijk afstanders stond er na een kwart gespeeld te hebben een stand van 6-1 op het scorebord. DTS kwam er in deze fase nauwelijks aan te pas. Tegen het einde van de eerste helft bleef het verschil steeds 6 à 7 doelpunten verschil in het voordeel van de thuisploeg. De Pruttelpot-formatie liet goed korfbal zien, waardoor gerust werd met een stand van 12-5.

DTS kwam als beste de kleedkamer uit. Door direct na rust twee doelpunten te maken, kwamen de Surhuizumers weer dichterbij. Invicta/Frigro wist via 14-7 en vervolgens via 18-11 weer op zeven doelpunten verschil te komen. Toch kwam DTS in de slotfase terug tot 18-15, maar op dat moment gaf de scheidsrechter al de laatste minuut aan. De Pruttelpot-formatie liet niet het goede spel van de eerste helft zien, maar wist uiteindelijk te winnen met 19-15.

Door de wedstrijd winnend af te sluiten doet Invicta/Frigro goede zaken. De oranjehemden hebben alles nog in eigen handen in de strijd om het kampioenschap in de derde klasse A. Publiek bedankt en we zien jullie graag weer terug in de zaal! De zaalcompetitie zal van start gaan op zaterdag 27 november 2021.