Invicta/Frigro 1 pakt de punten tegen Spannum 1

Zaterdag 29 september nam Invicta/Frigro 1 het in een thuiswedstrijd op tegen Spannum 1. Invicta/Frigro 2 had ons al even  laten zien hoe het moest, zij zetten een mooie dikke uitslag neer van 19-5. Na het eindsignaal van deze wedstrijd,  ging de focus volledig op de wedstrijd.

Om 15.30 gaf scheidsrechter J. Niezink het fluitsignaal, we waren los. In de aanval begonnen Alex Visser, Jesse van Manen, Sanne van der Meulen en Elisa Zijlstra. De verdediging bestond uit Gerben de Vries, Wytze van Santen, Silva van der Laan en Jenny Nicolai.

Spannum scoort na 7 minuten de eerste goal van de wedstrijd, Elisa had hierop snel antwoord door een afstander te scoren. Snel hierna scoorden Jenny en Silva twee mooie kansen waardoor de stand op 3-1 werd gebracht. Een jonge heer van Spannum stond op een grote afstand en scoorde de 3-2. Alex gooide zelfverzekerd een afstandsschot door het mandje en bracht de stand op 4-2. Door fouten in de verdediging kon Spannum de stand op 4-4 krijgen, nu moesten we toch even weer een gaatje maken, en dat deden we ook. Eerst 5-4 door een zuivere vrije bal van Sanne, daarna 6-4, maar toch kwam Spannum weer terug tot 6-6. Vanaf dit moment kon de Pruttelpot formatie en groter gaatje creëren, de stand werd door goals van Jesse, Alex, Wytze en Jenny  op 10-6 gezet. We gingen de rust in met een stand van 12-8. In het begin van de tweede helft lieten Sanne en Alex ons een prachtige combinatie zien waaruit Sanne kon scoren, ook Jesse kon de korf prima vinden en schoot zijn derde afstandschot erin. Maar de afstanders hielden daar niet op, ook Gerben scoorde twee doelpunten buiten de  5-meterzone.

De stand was met nog 20 minuten op de klok 16-11, maar dit mooie gaatje van 5 doelpunten konden we helaas niet behouden, Spannum zette door. Het einde van de wedstrijd naderde. Uiteindelijk kon Spannum het gat nog wat kleiner maken, hierdoor eindigde de stand in 19-17.

Grote dank aan het publiek, die ons natuurlijk weer volop steunden door deze wedstrijd. Hopelijk zien we jullie volgende week (6-10) in Hantum, daar spelen we om 15.30 tegen DTL 1 die momenteel boven ons staan in de ranglijst door een hoger doelsaldo.