Pupil van de week Ilse Huizenga

Zaterdag 10 februari was Ilse Huizenga pupil van de week tijdens de wedstrijd van Invicta/Frigro 1 tegen Pallas ’08 1. Dit beloofde een spannende wedstrijd te worden die moest worden gewonnen door Invicta/Frigro om uit de degradatiezone te blijven.

Ilse zit in de D3 en krijgt trainen van Grietina en Esther. Ze had er erg veel zin in vandaag, maar vond het toch ook best nog wel even spannend. Omdat er vandaag geen pupil van Frigro aanwezig was was ze de enige pupil van de week.

Nadat Ilse in de sporthal was en zich had omgekleed en haar mooie medaille om had gedaan gingen we naar de voorbespreking van Raymond Vetter. Raymond confronteerde de spelers met de stand en liet op die manier zien wat het eerste vandaag te doen stond. Ilse was erg onder de indruk van de voorbespreking, het was namelijk heel anders dan de besprekingen met haar eigen team. Ze heeft dan ook, zo nieuwsgierig als ze is, na de voorbespreking veel goede vragen aan Raymond gesteld.

Nadat ze besloten had dat ze graag met Hinke Beets het veld op wilde lopen, zijn we begonnen met het oefenen van de doorloopbal. Ondanks de zenuwen ging het hartstikke goed! Nadat de wedstrijd was begonnen en Ilse weer veilig op de bank zat, was de spanning er van af en heeft ze vooral erg genoten van de wedstrijd.

Het was een hele spannende wedstrijd, beide teams gingen gelijk op. Ook Ilse hield de stand goed bij en had veel plezier op de bank met de wisselspelers. Na de eerste helft gingen we met een stand van 12-11 mee de kleedkamer in.

Na de rust bleef de wedstrijd nog een tijdje spannend, maar toen Invicta/Frigro een gaatje had geslagen van 4 doelpunten was Ilse er van overtuigd dat we de wedstrijd zouden gaan winnen. En ze had gelijk de wedstrijd is uiteindelijk gewonnen met 25-21!

Hierna mocht Ilse nog de strafworpen nemen, en met de aanmoedigingen van het eerste team heeft ze van de 10 strafworpen maar liefst 5 gescoord! Super goed gedaan!

Ilse ik vond het erg gezellig om met jou vanaf de bank deze wedstrijd te bekijken.