Albert Pieter pupil van de week!

Zaterdag 27 januari speelde Invicta/Frigro 1 tegen DIO 1 en Albert Pieter mocht deze wedstrijd vanaf de spelersbank bekijken als pupil van de week! Albert Pieter is eigenlijk een trouwe supporter van Invicta/Frigro 1, hij is vrijwel alle thuiswedstrijden aanwezig en kent alle spelers. Ondanks dat vond hij het wel heel leuk om het vandaag vanaf heel dichtbij te mogen meemaken, hij mocht er nu eens echt tussen zitten!

Even voorstellen: Albert Pieter woont samen met zijn vader, moeder en broer in Westergeest. Zijn broer heeft vroeger ook gekorfbald, maar zit nu op judo. Zijn moeder korfbalt ook. Albert Pieter speelt zelf in de D3 en had vandaag geen wedstrijd, wel heeft hij meegedaan met de D1 en ook nog gescoord! Hij krijgt trainen van Grietina en Esther en zit in een leuk team, het leukste aan korfballen zijn voor hem de wedstrijden.

De pupil van Frigro was er inmiddels ook bijgekomen, dit was Femke deze week. Het leuke was dat Albert Pieter en Femke elkaar wel een klein beetje kennen, ze hadden namelijk tegen elkaar gespeeld op het veld en in de zaal.

We gingen mee met het eerste de kleedkamer in waar Raymond Vetter zich voorstelde aan de pupillen en de voorbespreking deed. De pupillen deden mee met de yell en gingen op de foto.

Nadat we goed de doorloopbal hadden geoefend begon de wedstrijd en nam Albert Pieter de eerste doorloopbal. We hebben samen de wedstrijd vanaf de kant gekeken en Albert Pieter snapt heel goed hoe het spelletje in elkaar zit. Ondanks het verlies van Invicta/Frigro 1 hebben wij een hele mooie wedstrijd gezien.

Na afloop van de wedstrijd mocht Albert Pieter nog 10 strafworpen nemen, waarvan hij er 4 heeft gescoord.

Albert Pieter ik vond het erg gezellig om met jou de wedstrijd van het eerste te kijken, bedankt!