Invicta/Frigro 1 wint laatste veldwedstrijd van Harkema 1

Afgelopen zaterdag stond er voor de oranjehemden een belangrijke wedstrijd op het programma. Deze wedstrijd moest gewonnen om zichzelf voor nu veilig te kunnen stellen in de competitie. Beide ploegen waren dus gebrand om deze wedstrijd te winnen. Dit uitte zich ook in het veld.
Na een aantal matige wedstrijden geloofde Invicta/Frigro erin om vandaag met de punten naar huis te gaan.
In de aanval begonnen Wim Oostra, Gertjan Oppersma, Sijke de Vries en Marieke van Straten, in de verdediging Uulco Hoekstra, Anne Jan Miedema, Hinke Beets en Gerdien Kuipers. Ook was er een gevulde reservebank aanwezig.
In de beginfase van de wedstrijd ging het gelijk op. Harkema wist eerst op een voorsprong te komen van 3-2. Door een belangrijk doelpunt van onze wissel Jildou van der Weg wist de Pruttelpot-formatie uit de bouwen door doelpunten van Anne Jan, Marieke en Gerdien. Echter kwam Harkema nog dichtbij en gingen de ploegen met een ruststand van 6-7 de kleedkamers in.

Trainer/coach Raymond Vetter gaf aan blij te zijn om eindelijk weer met een voorsprong de rust in te gaan. Dit goede gevoel zorgde ervoor dat Invicta/Frigro vol vertrouwen het veld weer op kon gaan.
Al vrij snel wist Thomas Visser de korf te vinden en bracht de stand op 6-8. In de tweede helft hebben de oranjehemden kunnen laten zien dat zij de betere ploeg waren. De rust werd bewaard, het vertrouwen was aanwezig en er werd geduldig aangevallen. Harkema kon nog drie keer scoren, maar dit was niet genoeg. Doelpunten van Wim, Marieke, Uulco en Gerben zorgden ervoor dat de wedstrijd werd gewonnen met 9-15.
Invicta/Frigro kan voor nu opgelucht ademhalen. De twee punten zijn binnen en ze kunnen vol goede moed aan het zaalseizoen beginnen.
Supporters zijn van harte welkom om te komen aanmoedigen! Tot dan!