Invicta/Frigro/Harkema A1 wint van De Pein A1

De Pein A1 – Invicta/Frigro/Harkema A1

Afgelopen zaterdag 2 september was voor Invicta/Frigro/Harkema A1 weer de start van de competitie. Na een periode van voorbereiding mochten we het vandaag laten zien in de eerste klasse. Om 10.30 ging de wedstrijd in Opeinde van start met in de aanval Gerben, Wytze, Jildou en Silva. In de verdediging begonnen Jesse, Thomas, Elisa en Jenny.

Het duurde een aantal aanvallen voordat er werd gescoord, maar Silva wist de score te openen met een vrije bal. De Pein kwam direct weer gelijk en bouwden uit naar een voorsprong van drie doelpunten. Doelpunten van Jenny, Jildou en Elisa zorgden er voor dat Invicta/Frigro/Harkema weer op een gelijke stand van 6-6 kwam. De Pein kwam toch weer op een voorsprong van één doelpunt en met deze 8-7 op het scorebord gingen we ook de rust in.

De tweede helft moest er beter gespeeld worden om met de punten mee terug naar huis te gaan. Dit gebeurde ook. We wisten direct de achterstand om te zetten in een 9-11 voorsprong. Tot de 13-15 aan het einde van de tweede helft bleef het spannend. Toch bleef Invicta/Frigro/Harkema wel steeds de voorsprong te behouden. In de laatste drie minuten van de wedstrijd ging bijna elk schot erin, waardoor er een prima overwinning werd geboekt en de eindstand 13-19 werd.

Aankomende zaterdag 9 september spelen we onze eerste thuiswedstrijd om 11.20 uur tegen Kinea A1. Tot zaterdag!