Update corona

In de persconferentie van dinsdag 13 oktober heeft het kabinet aangescherpte maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. Een aantal aandachtspunten willen we hier onder de aandacht brengen.

• In het algemeen geldt: de grenzen van de verkregen ruimte moeten niet opgezocht worden!

Voor teams in de A-jeugd en jonger geldt (veld & zaal):

• Qua trainingen zijn er geen beperkingen;
  • Onderlinge wedstrijden binnen de vereniging zijn toegestaan;
  • Gezondheidscheck voorafgaand aan de training;
  • Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten;
  • Spelers die uitkomen in de A-jeugd en 18 jaar of ouder zijn, mogen meetrainen met de A-jeugd mits deze groep in ruime minderheid vertegenwoordigd is.

Voor teams in de senioren geldt (veld & zaal):

• Er mag in groepen van 4 personen gesport worden. Deze viertallen moeten onderling en ten opzichte van andere groepen anderhalve meter afstand houden. Het maximaal aantal personen dat tegelijk mag trainen is afhankelijk van de grootte van de sporthal. Er moet altijd aan de afstandsvoorwaarden worden voldaan;
  • De viertallen mogen gedurende de trainingen niet wisselen;
  • De viertallen moeten duidelijk herkenbaar zijn, bijvoorbeeld door middel van hesjes;
  • Er mogen maximaal 30 personen tegelijkertijd in een sporthal zijn;
  • Elke sporter en trainer houdt – ook tijdens de training – anderhalve meter afstand ten opzichte van elke medesporter;
  • Onderlinge wedstrijdjes en partijvormen zijn niet toegestaan;
  • Op één korfbalveld zijn maximaal vier trainers aanwezig;
  • Gezondheidscheck voorafgaand aan de training;
  • Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten.

Het gehele protocol wat van toepassing is, is via de volgende link te verkrijgen: