Invicta/Frigro strijdend ten onder

Zaterdag 10 oktober stond de wedstrijd tegen Pallas’08 op het schema. De wedstrijd was onder leiding van G. Lolkema en startte om 15.00 uur te Leeuwarden.

Van te voren was bekend dat het geen makkelijke pot zou worden, Pallas’08 stond naast Invicta/Frigro en DTS ook met een mooi aantal punten bovenaan het rijtje. In de ongeslagen stand van Pallas’08 was Invicta/Frigro gebrand een verandering in te brengen. In de startfase van de wedstrijd nam Pallas’08 het voortouw, na 13 minuten stond de stand op 6-2 voor zuiver schietend Pallas’08. Op dit punt breidde vooral Pallas’08 de score verder uit doormiddel van vele afstandschoten. Ook de Pruttelpot formatie wist de korf een aantal keer te vinden, maar kon niet op boksen bij het sterke Pallas’08. Met de stand 16-8 gingen beide teams de rust in.

In de rust werd duidelijk dat we er allemaal een tandje bij moesten zetten, misschien wel twee. In de hoop dat Pallas’08 wat verzwakte in de tweede helft en dat we zelf op ons niveau gingen spelen gingen we er weer met volle moed tegen aan. De tweede helft begon goed Invicta/Frigro liet zien wat ze konden, met 3 doelpunten op rij kwam de ploeg steeds een stapje dichterbij. Het gat werd kleiner, maar ook Pallas’08 deed scorend weer mee. Keurig en netjes hielden ze de Pruttelpot formatie op een gaatje van 5, wat de ploeg uit Leeuwarden hun de overwinnen bezorgde.

Wellicht was het in de eerste helft al verloren, maar dat weerhield de spelers van Invicta/Frigro er niet van om te strijden voor de punten. Helaas mocht het niet zo zijn. Alle supporters bedankt voor het volgen via de livestream! En hopelijk “zien” we jullie bij de volgende virtuele wedstrijd weer. Volgende week speelt de selectie vanaf 17.00 uur.