Invicta/Frigro B1 - Heerenveen B2

Zaterdag 19 september hadden we een wedstrijd tegen Heerenveen B2. We hadden vooraf een bespreking over wat de vakken waren en over onze tactiek. De vakken waren als volgt: in de aanval zaten Sibren, Jenna, Iris en Fianne en in de verdediging zaten Eelke, Laura, Lydeke en Anna. Van Alex en Rien kregen we de tips om goed voor te verdedigen en te coachen.

Het fluitsignaal, de wedstrijd was begonnen. Het begon moeizaam, we hadden veel kansen, maar ze gingen er niet in. Fianne scoorde het eerste goal van 5 meter. Jenna maakte snel daarna een doorloopbal en het stond 2-0. We moesten wisselen van aanval, verdediging. Eelke en Anna maakten allebei een doorloopbal en het was weer wisselen.

We hadden pauze en het stond ondertussen 4-0. We deden het goed vonden Alex en Rien, maar we moesten iets sneller pasen. Ilze kwam er in voor Jenna en zo begonnen we met de tweede helft.

We kregen helaas een doelpunt tegen, maar Ilze maakte in het andere vak een doorloopbal waardoor het 5-1 stond. Eelke maakte daarna een doorloopbal en een afstander het stond 7-1. Ilze maakte een mooie doorloopbal en we kregen helaas nog een doelpunt tegen en het stond 8-3. Ilze werd gewisseld voor Marije. Liedeke maakte een hele mooie uitstarter achter de korf waardoor het 9-3 werd. We kregen nog twee doelpunten tegen en daar bleef het bij. De eindstand werd 9-5.