Invicta/Frigro 1 wint eerste competitiewedstrijd tegen It Fean/Boelenslaan 1

Op zaterdag 5 september stond de eerste competitiewedstrijd van Invicta/Frigro op het programma tegen It Fean/ Boelenslaan. Afgelopen veldseizoen heeft Invicta/Frigro een erg goede start gemaakt in de derde klasse en stond na de helft van de competitie gespeeld te hebben ongeslagen op de eerste plek. Door het coronavirus is dit veldseizoen niet uitgespeeld en ongeldig verklaard door de KNKV. Hierdoor komen de oranjehemden nogmaals uit in de derde klasse. Gebrand om dit jaar weer te laten zien dat de ploeg het niveau ontgroeid is van de derde klasse werd er aan de wedstrijd begonnen.

De wedstrijd stond onder leiding van de heer C.J. Jellema en deze gaf om 15:30 het beginsignaal. De wedstrijd begon onrustig en stug. Doelpunten vielen moeilijk aan beide kanten en er werden veel passfouten gemaakt. Wel lukte het de Pruttelpot formatie de stand uit te breiden naar een 6-1 voorsprong. Doordat de oranjehemden erg onrustig bleven in het spel lukte het de ploeg uit Surhuisterveen/Boelenslaan om gedeeltelijk terug te komen en met een stand van 7-5 de rust in te gaan.

In de rust werd het duidelijk gemaakt: dit moet beter, anders wordt er gewisseld. Er leek hierna een knop om te gaan in het spel van Invicta/Frigro. Het spel werd minder onrustig en doelpunten vielen makkelijker. De verdediging hield het goed dicht waardoor It Fean/Boelenslaan nauwelijks aan scoren toe kwam. In de tweede helft heeft de thuisploeg nog 10 doelpunten kunnen scoren. De uitploeg enkel 4. Dit resulteert in een eindstand van 17-9 in het voordeel van de Kollumers.

Volgende week staat de volgende competitiewedstrijd weer op het programma. Dit keer uit naar DTL uit Hantum. Wederom wordt de wedstrijd om 15:30 gespeeld. Publiek bedankt en hopelijk tot volgende week!