Invicta/Frigro wint moeizaam op bezoek bij TOP (V)

Afgelopen zaterdag 7 maart nam de Pruttelpot-formatie het op tegen de formatie uit de Vroomshoop. Het verschil op de ranglijst tussen beide ploegen was op voorhand erg groot, namelijk 12 punten. Toch mocht TOP niet onderschat worden, gezien de vorige wedstrijd ter nauwer nood werd gewonnen met 19-17. Onder leiding van de heer Hiemstra ging de wedstrijd om 15.40 uur van start.

Na het eerste fluitsignaal was het TOP dat het scherpst aan de wedstrijd begon. Na deze stroeve beginfase van de Kollumers stond er namelijk een stand van 4-2 op het scorebord. Invicta/Frigro wist zich te herpakken en stelde orde op zaken. Dit resulteerde dan ook in vijf goals op rij en zo zag het er met een stand van 4-7 beter uit voor de Pruttelpotformatie. Tegen het eind van de eerste helft wisten de Invictenaren het gat nog iets groter te maken en zo was het bij rust 5-10.

De tweede helft ging niet van een leien dak, maar een overwinning kwam nooit echt in gevaar. De oranjehemden wisten de tweede helft de score alleen niet verder uit te bouwen naar meer dan vijf doelpunten verschil, maar tegelijkertijd wist de ploeg uit de Vroomshoop ook niet dichterbij te komen dan drie doelpunten verschil. Ondanks dat Invicta/Frigro niet haar beste spel liet zien wisten zij uiteindelijk met 12-17 te winnen van TOP en konden de twee punten mee terug naar Kollum/Gerkeklooster.

Zo zag het publiek in de Vroomshoop geen vermakelijke wedstrijd, maar voor Invicta/Frigro waren de punten binnen. Ook de komende wedstrijden zullen zeer belangrijk zijn in de strijd om het kampioenschap in de derde klasse B. Aankomende zaterdag om 17.50 uur komt Harkema 1 op bezoek in de Van der Bijhal. Alle publiek is welkom!