Invicta/Frigro 2 weer derde na winst op Harkema

Op zaterdag 15 december 2018 speelde Invicta/Frigro 2 een thuiswedstrijd tegen Harkema 2. Na het onnodige verlies van vorige week was het zaak om vandaag wel te winnen, zodat de aansluiting met de top drie gehouden kon worden. De wedstrijd begon iets later dan de geplande 16.00 en werd geleid door de goed fluitende scheidsrechter Taeke Dijkstra. In de aanval startten Jesse, Wietse, Kelly en Sijke. In de verdediging begonnen Weinyk, Anne-Jan, Marieke en Lieke.

Invicta/Frigro 2 begon sterk aan de wedstrijd. Het eerste aanvalsvak wist in twee aanvallen twee keer te scoren door middel van doelpunten van Kelly en Sijke. Waar het eerste aanvalsvak makkelijk de korf wist te vinden, had het andere vak daar veel moeite mee. Via een 3-1 voorsprong wisten we toch uit te lopen naar een 10-4 voorsprong. Doelpunten werden gemaakt door Marieke, Kelly, Jesse en Anne-Jan. Het einde van de eerste helft was voor Harkema. Zij wisten vlak voor rust nog twee keer te scoren waardoor de rusttand 10-6 in ons voordeel was.

In de tweede helft werd er voornamelijk aan de kant van Harkema veel gewisseld. Bij Invicta/Frigro 2 hebben Hinke, Thomas, Maarten  en Wim nog minuten gemaakt in de tweede helft. Door de vele wissels zag de tweede helft er anders uit dan de eerste helft. Harkema wist een aantal keer de aansluitingstreffer te maken, maar telkens kwamen we weer op twee punten voorsprong. Aan de kant van Invicta/Frigro wist Kelly de korf makkelijk te vinden waardoor Harkema nooit op gelijke hoogte kon komen. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 21-18 overwinning voor ons. Doelpunten aan de kant van Invicta/Frigro werden in de tweede helft gemaakt door Sijke, Kelly, Weinyk, Anne-Jan, Marieke, en Maarten.

Dankzij deze belangrijke overwinning hebben we de derde plek terug weten te pakken in de competitie. Na de kerstvakantie hopen we deze goede lijn door te trekken! De eerstvolgende wedstrijd van Invicta/Frigro 2 is op 12 januari om 18.40 uur in Leeuwarden tegen Pallas ’08.