Invicta/Frigro wint van It Fean/ Boelenslaan

Afgelopen zaterdag 12 mei werd er een erg belangrijke wedstrijd gespeeld in de derde klas, It Fean/Boelenslaan - Invicta/Frigro. Voor Invicta/Frigro was dit een belangrijke wedstrijd want ze spelen voor lijfsbehoud in de derde klas. De vorige wedstrijd was gelijk geëindigd. Dat was meer een spannende wedstrijd dan een goede. De wedstrijd van afgelopen zaterdag was een kopie ervan, spanning genoeg maar er werd slecht geschoten. Gelukkig trok Invicta/Frigro aan langste eind en won met 10 -11.

De oranjehemden begonnen niet goed aan de wedstrijd en kregen direct twee doorloopballen om de oren. Gelukkig kwamen de Kollumers/ Kloosterlingen wel weer vrij snel op gelijke stand omdat Marieke van Straten een strafworp en vrije bal keurig afrondde. Helaas kwam Invicta/Frigro direct weer op achterstand omdat de niet scherpe Ruurd Meindertsma zijn tegenstander liet schieten op de achterkant. Gelukkig kreeg Danielle Broersma direct daarna een strafworp mee en de stand was weer gelijk, 3-3. Na deze fase stokte de score van Invicta’s kant. De Feaners bleven wel doorgaan en gingen met 7-4 voor de rust in. In de rust werd gezegd door trainer Raymond Vetter dat er harder geknokt moest worden.

Na de rust hielden de spelers zich aan de gemelde mededeling “harder knokken”. De aanvallen werden iets beter opgezet en er werd langer aangevallen. Via wissel Silva van der Laan kwam Invicta/Frigro beter in hun spel. Uulco Hoekstra zette  de lijnen goed uit en liet de anderen scoren in zijn vak. De Kollumers kwamen weer naast It Fean op een stand van 8-8. Maar It Fean is een fysiek sterke ploeg en knokte zich naar een voorsprong, 9-8. Invaller Gerben de Vries maakte via een afstander gelijk. Invicta/Frigro kwam zelfs op voorsprong 9-10. Maar weer kwam er een gelijke stand op het scorebord. Uulco Hoekstra kwam kreeg even daarna een strafworp mee en bleef rustig en gooide de bal door de mand. Er waren nog 3 minuten te spelen.. spanning alom. Invicta/Frigro presteerde het zelfs ook nog om een strafworp tegen te krijgen maar wat Uulco Hoekstra wel lukte, de zenuwen in bedwang houden, lukte de It Fean heer niet. De goed leidende scheidsrechter Joop Bekkema floot af bij een stand van 10-11. De eerste stap naar handhaving is gezet.  Er zijn nog twee wedstrijden te gaan, Elko en Harkema. 1 daarvan zal gewonnen moeten worden om veilig te zijn. De eerste stap is gezet.