Invicta/Frigro 1 wint spannend duel van Pallas'08 1

Vandaag stond er een thuiswedstrijd op het programma tegen Pallas'08 uit Leeuwarden. Gezien de competitie was het van wezenlijk belang om te winnen. Bij winst zouden we in de ranglijst bovenin meedoen en bij verlies zouden we in de degradatiezone komen. In de aanval begonnen Uulco Hoekstra, Anne jan Miedema, Hinke Beets en Daniëlle Broersma. In de verdediging begonnen David van Dusschoten, Wim Oostra, Sijke de Vries en Marieke van Straten. Pupil van de week was Ilse Huizenga en de bal werd gesponsord door De Pruttelpot.

Beide ploegen begonnen scherp aan de wedstrijd. Invicta/Frigro opende de score met een doorloopbal, waar Pallas gelijk een antwoord op had. In het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op. Daarna waren we in een fase beland waar weinig gescoord werd. Dit resulteerde in een ruststand van 12-11 in het voordeel van de Pruttelpotformatie. In de pauze werden we opgepept door coach Raymond Vetter.

Vol met strijdlust gingen de oranjehemden terug naar het veld. Beide ploegen gingen  rustig door met scoren. Door goed steunend werk en zuivere schoten kon Invicta/Frigro een gaatje slaan van vier doelpunten. Met een aantal goede wissels stond de Pruttelpotformatie ijzersterk te spelen. Pallas had hier geen antwoord op, met een uiteindelijke eindstand van 25-21.

Invicta/Frigro heeft goede zaken gedaan met het oog op behoud in de 3e klas. Al het publiek bedankt voor de support.

Volgende week moeten we tegen DWA in Winsum om 19.15 uur. We zien jullie daar graag!!