Invicta/Frigro/Harkema A1 neemt na een zwaarbevochten wedstrijd de punten mee naar huis

Zaterdag 27 januari speelden de zwart/geel hemden met als sponsor loonbedrijf Plantinga tegen OWK in Leek. Altijd lastig en onvoorspelbaar.

De doelpuntenmachine wilde niet op gang komen in deze wedstrijd zoals we vorige week tegen Kinea wel begonnen. Het bleef daarom tot het einde spannend.

Jesse, Gerben, Silva en Jenny begonnen in de verdediging. In de aanval waren Elisa, Sanne, Wytze en Thomas die begonnen. Alex en Jildou mochten naast de fanatieke coaches plaatsnemen op de bank.

Wytze opende de score en daarna was het driemaal OWK die de bal door de kunststoffen mand gooide.

De jongens van OWK hadden een bepaalde manier van korfballen, vooral op verbaal gebied waren ze aanwezig. Hier lieten we ons niet door af lijden en gingen we aardig professioneel mee om, uiteindelijk wist Invicta/Frigro/Harkema de strijd te winnen!!

De ploegen gingen de rust in met een voordeel van 5-7. Alle heren die in de basis begonnen wisten te scoren en ook de dames Silva en Jenny pikten hun goals mee. Jenny had last van kramp en werd gewisseld voor Jildou. Alex verving Gerben vlak voor rust.

De coaches hebben ons in de rust weer even op scherp gesteld en weer duidelijk gemaakt dat we de standaard balletjes van OWK er uit moesten halen. We begonnen de tweede helft met vertrouwen omdat we wisten dat we de betere ploeg waren vandaag.

Na rust werd er gelijk gewaarschuwd door de scheidsrechter met kaarten aan onze zijde. De scheidrechter kreeg helaas niet alle plagerijtjes van OWK mee. De gezichten van de Frigro/Invicta/Harkema spelers stonden soms op storm bij beslissingen die werden genomen.  Gelukkig werden er geen kaarten uitgedeeld en kunnen we de beslissingen op film nakijken.

In de tweede helft vielen de doelpunten om en om bij beide ploegen, het gaatje van vier doelpunten wisten we niet verder uit te breiden en OWK bleef met ons mee scoren. In het publiek bleef de spanning voelbaar. Er was weer veel publiek aanwezig die de gehele wedstrijd achter ons stond! Elke week, waar wij ook maar heen moeten te korfballen, staan er weer opa’s en oma’s, vaders en moeders, ooms en tantes en broers en zussen aan de kant. Altijd leuk om te zien hoeveel publiek er op onze wedstrijden af komen.

Na een matige, traag opgang komende wedstrijd wisten wij toch te winnen met 13-15.