Pupil van de week Naomi van Delden uit de D1

Zaterdag was de wedstrijd van Invicta/Frigro 1 tegen de koploper Harkema 1. Dit beloofde een mooie wedstrijd te worden. En tijdens deze wedstrijd was Naomi van Delden de pupil van de week. Ruime tijd van te voren was Naomi al aanwezig, want ze had er veel zin in. Nadat de pupil van Frigro, Yenthe, ook aanwezig was gingen we naar de hoofdtrainer Raymond Vetter om ons voor te stellen. Voordat de wedstrijd begon had ik nog een aantal vragen voor Naomi, om haar wat beter te leren kennen.

Naomi van Delden woont in Kollum samen met haar ouders en haar tweeling broertjes Ruben en Jelmer. Ook Ruben speelt bij invicta in de D3. Ze gaat naar de koningin Juliana school en zit in groep 7 bij juf Hillegonda en juf Alzerda. Naomi weet nog niet ze later wil worden maar denkt wel iets met de natuur, muziek of iet waarbij je creatief bezig bent. Op school doen ze niet zo vaak korfbal, dit vind Naomi wel jammer. Bij invicta speelt ze bij de D1 en vind ze het erg leuk. De trainer van de D1 is Bart de Vries, ze vind het een goeie coach je leert veel van hem. Momenteel staan ze op nummer 1 in de competitie, en gaat het hun erg gemakkelijk af. Ze winnen alles en Naomi vind dat ze veel te laag zijn ingedeeld en dat ze niets zoveel leren van de wedstrijden. Tijdens de wedstrijd heeft ze de stand bij gehouden wat ze leuk vond om te doen. De wedstrijd zelf ging er wel hard aan toe zei Naomi, dat vond erg gek. Ze was overtuigd dat invicta wel ging winnen wat ook zo was. De einduitslag 21-15.

Na afloop van de wedstrijd mocht Naomi 10 strafworpen nemen. Waarvan ze er 5 heeft gemaakt.

Naomi ik vond het leuk om je te begeleiden tijdens het pupil van de week zijn.