Belangrijke overwinning Invicta/Frigro 1

Invicta/Frigro moest afgelopen zaterdag afreizen naar Oldeberkoop voor de uitwedstrijd tegen Lintjo. Wat voor de Pruttelpot-formatie inmiddels een bekende ploeg is. We waren dan ook goed voorbereid op hun fysieke en soms harde rebound duels onder de korf.

Toch begon Invicta/Frigro niet goed aan de wedstrijd, verdedigend was het de eerste minuten niet bij de les en stond ze gelijk tegen een achterstand van 4-0 aan te kijken. De spelers van de Pruttelpot-formatie bleven rustig en zetten een nieuwe tactiek uit en dat resulteerde in een 6-6 gelijke stand door een paar mooie doelpunten van Alex Visser. Verdedigend begonnen ze ook steeds beter te korfballen waardoor Lintjo steeds harder moest werken voor haar doelpunten. Invicta/Frigro begon nu langzaam de achterstand om te buigen naar een nihil voorsprong van 9-11 wat tevens ook de ruststand was.

In de rust werd er door trainer Raymond Vetter gezegd dat we dit spel moesten continueren en niet in het spel van de tegenstanders mee moesten gaan. Door meer de rust te bewaren en op  verdedigend gebied werden er nog wat tactische wijzigingen toegepast.

In de eerste 10 minuten van de tweede helft werd er wat rommelig gespeeld en dit leidde tot over en weer doelpunten in een stand van 11-13. Toch trok Invicta/Frigro de wedstrijd langzaam naar zich toe door verdedigend de wedstrijd op slot te gooien waardoor Lintjo de korf lang niet meer wist te vinden. En de Pruttelpot-formatie nog wel 4 keer wist te scoren wat resulteerde in een mooie en belangrijke overwinning van 13 -17. Dat dit een knotsgekke competitie is blijkt wel omdat het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 7 maar 2 punten is dus het kan nog alle kanten op. Uiteraard was dit een hele belangrijke overwinning voor de oranjehemden.

Volgende week staat de derby  Invicta/Frigro – Harkema op het programma. De nummer twee tegen de nummer één. U bent van harte welkom in de Van der Bijhal te Kollum om 15:45u.