Kinea A1  -  Invicta/Frigro/Harkema A1

Vandaag een latertje op het programma voor de A1. Om 19.20 uur moesten we aantreden in Heerenveen tegen Kinea. De blokkade op de A7 door de Friezen in opstand had er niet alleen voor gezorgd dat het feest in Dokkum zonder protest verliep, het zorgde er ook voor dat alle wedstrijden in o.a. Heerenveen zo’n twintig minuten achter liepen op schema.  Maar niet getreurd de kantine was open dus voor alle toegestroomde supporters was er koffie/thee/frisdrank en patat in overvloed te verkrijgen dus dat zat wel goed.

Rond twintig voor acht klonk dat toch het fluitsignaal dat de wedstrijd kon gaan beginnen. Aangezien Kinea ook in het zwart geel speelt speelden wij vandaag in het GROEN. Dat was even wennen voor spelers en supporters. Sommige ouders herkenden hun eigen kind niet meer en ook werd er in het veld wel eens een bal in gele handen gegooid… Even wennen dus. Al snel scoorde Kinea 1 – 0. En een minuut later stond ook de 2  - 0 op de teller. Sanne wist van afstand te scoren. 2 – 1. Helaas volgde 3 – 1. De 3 – 2 werd gescoord door Thomas. Daarna wist Kinea 3 x te scoren zonder tegenactie van Infrihar. De scheidsrechter speelde deze wedstrijd ook een bepaalde rol welke niet echt in het voordeel was voor ons. De 6 – 3 werd gemaakt door Thomas dmv een strafworp. 7 -3 afstandsschot Kinea. 7- 5 Sanne strafworp en Alex een afstandsschot . De 7 – 6 kwam van Jesse met ook een mooi afstandsschot. Helaas volgenden daarna de 8 en de 9 – 6. Sanne benut een strafworp 9 – 7. Voor de pauze scoort Kinea nog de 10 en 11 – 7.  RUST

Na een peptalk van coach Durk, coach Ruurd schitterde door afwezigheid………… , gingen we er weer tegenaan. Gerben schoorde 11 – 8. Daarna volgende al snel 12 en 13 -8. Jesse bracht de stand op 13 -9 met een afstandsschot. De 13 – 10 komt van Alex. Helaas 14  en 15 tien dmv aan afstandsschot en een strafworp. Met nog 15 minuten te spelen wordt het nu best wel lastig maar we houden hoop. 15 – 11 afstand Jesse.  16 – 11. 16 – 12 inloop Alex, 16 – 13 afstand Silva.  17 – 13. Sanne maakt er nog 17 – 14 van en Jildou scoort van afstand 17 – 15. Maar helaas is de speeltijd dan om. Na zoveel wedstrijden winst is dit verlies best even slikken. Maar zoals te lezen was op sportplezier: “Als je niet goed kunt verliezen, zal je ook niet winnen”!