Invicta/Frigro 2 verliest eerste zaalwedstrijd van Parabool 4

Op 11 november werd ook door Invicta/Frigro 2 de eerste zaalwedstrijd gespeeld, namelijk tegen de Parabool 4. De aanval bestond uit Jorn, Raymond, Sijtske en Marloes. De verdediging bestond uit Weinyk, Wietse, Kelly en Lieke. Op de bank begonnen Grietina, Jan, Rien en Maarten.

De eerste helft verliep een beetje stroef. De Parabool draaide betere aanvallen maar wist niet goed af te ronden. Bij ons liepen de aanvallen snel stuk en was de afronding ook niet zuiver. Dit resulteerde in een 3-6 tussenstand in het voordeel van de Parabool. De doelpunten aan onze kant werden gemaakt door Marloes en Kelly door middel van strafworpen en Wietse wist een uitstarter te maken. In de pauze werd door Geertje en Willem aangegeven dat er redelijk verdedigd werd maar dat het aanvallend wel iets actiever kon. Het was dan ook het doel om vooral aanvallend de tweede helft beter te spelen.

De tweede helft ging het inderdaad aanvallend beter dan de eerste helft. Er werden ook een aantal wissels ingebracht. Grietina, Jan, Rien en Maarten hebben allemaal de tweede helft gespeeld en dit wierp zijn vruchten af. In de tweede helft hebben we een aantal keer gelijk gestaan, tot 11-11. Het was echter wel telkens de Parabool die op voorsprong kwam. Doelpunten werden gemaakt door Jorn, Maarten, Kelly en Rien. Dit waren onder andere doorloopballen, afstandsschoten en strafworpen. Het einde van de wedstrijd was jammer genoeg voor de Parabool. Zij wisten nog twee keer te scoren waardoor er een 11-13 eindstand op het scorebord stond.

Ondanks dat er werd verloren kwamen we niet negatief van het veld af. De tweede helft werd er namelijk beter gespeeld en dit is een lijn die we door kunnen en moeten zetten in het vervolg van het seizoen. De volgende wedstrijd van het tweede wordt op 18 november om 18.40 gespeeld in Harkema. Al het publiek is bij uitwedstrijden natuurlijk ook van harte welkom!