Invicta/Frigro 2 – Lintjo 2

Op dinsdag 5 september stond een inhaalwedstrijd gepland. Om 20.00 werd er afgefloten voor onze eerste wedstrijd van het seizoen. Een klasse hoger dan vorig jaar en wederom met een nieuw team gingen we vol goede moed van start. In de aanval startten David, Wietse, Fennie en Grietinia. In de verdediging begonnen Weinyk, Anne-Jan, Kelly en Lieke.

De eerste helft ging het gelijk op maar werden er weinig doelpunten gemaakt. Verdedigend ging het dus prima maar aanvallend werden er te weinig doelpunten gemaakt. In de pauze stond het 5-4 in ons voordeel. Aan onze kant werden de doelpunten gemaakt door Kelly, Grietina en Fennie. Dit waren onder andere afstandschoten, uitstarters en een strafworp.

Na de pauze wist zowel de tegenstander als wij de korf beter te vinden. Tijdens de tweede helft heeft het een aantal keren gelijk gestaan maar waren wij wel de betere ploeg. Tot de 10-9 ging het gelijk op door doelpunten van Anne-Jan en David. Er werden voornamelijk afstandschoten gescoord aan beide kanten. Hierna wisten we het beslissende gaatje te slaan en een eindstand neer te zetten van 14-11. De laatste doelpunten werden gemaakt door David, Marloes, Kelly en Lieke.

De eerste overwinning van het seizoen is dus binnen, een mooi begin! Op het moment van schrijven in onze tweede wedstrijd al gespeeld. Onze derde wedstrijd wordt op 16 september om 17.00 gespeeld in Kollum. Al het publiek is welkom!